Hoe gaan we te werk?
Met onze hakken
in de bagger

bezoeken we de toekomstige bouwlocatie, krijgen we feeling met de plek, de parel waar straks iemand mag wonen.

1. Strategie bepalen

Als communicatiebureau denken we graag vanaf het begin mee over de communicatiestrategie. Een doordachte strategie is van essentieel belang om het traject succesvol te laten verlopen. Het slagen van een campagne hangt vrijwel altijd af van de richting die bij de opstart wordt gekozen. Het is daarom belangrijk om vooraf alle facetten van het project in kaart te brengen.

2. Concept

Gesprekken met de architect, ontwikkelaar, makelaar en of stedenbouwkundige, de geschiedenis van de locatie, de gekozen architectuur zijn voorbeelden van inspiratiebronnen voor onze creatieve ideeën.
Hier begint dan ook de mooie uitdaging voor het bedenken van een pakkende naam voor jouw project. De gekozen naam wordt omgezet naar een mooi beeldmerk. En het beeldmerk wordt in combinatie met een concept voorstel van de totale uitstraling aan je gepresenteerd. Het concept vormt de onderlegger voor alle communicatie middelen, zo vormt alles bij elkaar een mooi geheel. Ben je akkoord? Dan pakken we de uitwerking van de benodigde communicatiemiddelen op. 

3. Content creatie

‘Content is king’ het klinkt afgezaagd, maar het geldt nog steeds. Waar voorheen content bestond uit fraaie visuals, fotografie en goede tekst, wordt bewegend beeld steeds belangrijker in de content creatie. 

Enkele voorbeelden waarmee we jouw project goed in de spotlights kunnen zetten:
Visualisatie: goede artist impressions + ingerichte plattegronden zijn onmisbaar in de nieuwbouwcommunicatie. 
3D-Animatie: 3D animaties helpen bij het inzichtelijk maken van een werkwijze of proces.
Fotografie: mooie beelden van de omgeving, de leukste highlights in de omgeving… Oftewel met fotografie wordt de locatie pakkend in beeld gebracht. 
Video/drone: bewegend beeld wordt steeds belangrijker in de communicatie, bezoekers blijven langer op de site en krijgen op een leuke manier een goed beeld van het project. 
Plattegronden: niet iederee kan een bouwtekening lezen. Wij lossen dit op door bouwtechnische plattegronden om te zetten naar fraaie ingerichte plattegronden.  
Tekst: Of het nu gaat om de tekst van een brochure of een social media post, we regelen het voor je.

Mis je nog iets? Geef het gewoon even aan. Want waarschijnlijk kunnen we ook dat gewoon voor je regelen. 

4. Design

Brochure, website, advertentie, social media… het design ervan blijft onder 1 dak …bij ons dus.
De ene doelgroep vindt het heerlijk om thuis op de bank in alle rust, door een overzichtelijk brochure te bladeren. Terwijl de ander liever gericht online zoekt naar de informatie van zijn/haar woondroom. Samen met jou maken we de keuze welke middelen er voor het project worden ingezet. En wij vertalen het concept naar zowel online als offline middelen.

5. Leads genereren

Wacht niet te lang met communiceren. Met schetsen van de architect, een algemene projectomschrijving of een bezoekje aan de toekomstige bouwlocatie kan vaak al een start worden gemaakt met het bouwen aan een leadcampagne. De social media campagne zorgt ervoor dat de potentiële kopers alvast enthousiast wordt gemaakt over het project. Via de landingspagina kan men zich inschrijven als geïnteresseerde. En door middel van een digitale nieuwsbrief wordt men vervolgens op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen omtrent het project.

6. Productie

Graphic Design is een full service bureau en daarom nemen we dan ook met plezier de productie uit handen. Het drukken van een brochure, de productie van een bouwbord of bouwzeilen, plaatsen van advertenties… we regelen het allemaal voor je. 

Onze aanpak

We hebben maar één doel voor ogen, en dat is op een zo’n effectief mogelijke manier de doelgroep bereiken en die verleiden. We bijten ons vast in elk project. Zoeken naar de sterke punten van een project, de locatie en enthousiasmeren hiermee de zorgvuldig omschreven doelgroep. Dit doen we samen met u als opdrachtgever.

In de daaropvolgende fase wordt de identiteit gecreëerd. We denken na en komen tot ideeën die we vertalen naar een mooi concept. Het concept wordt gepresenteerd en eventuele feedback wordt verwerkt. Is het concept naar het zin? Dan vertalen we het zowel naar online als offline communicatie middelen. Het resultaat: alle uitingen van het project in een opvallende en aansprekende vormgeving. Dat valt op!

Ben je benieuwd hoe we jouw
project gaan aanpakken?

Vul dan het onderstaande formulier in, en wij bellen je voor het maken van een afspraak.
En als je gewoon een vraagje hebt, mag je het formulier natuurlijk ook gebruiken.

Versturen